اخبار

بهترین عطرهای عودی مردانه 2024 – 2023

فردریک مال د مون (القمر) (Frederic Malle The Moon)

بهترین عطرهای عودی مردانه

عطرها و ادکلن‌های عودی یکی از پرطرفدارترین دسته بویایی عطرهای جهان هستند. به طور کلی عطرهایی با رایحه عودی رایحه‌ای تلخ و گرم دارند. اکثر این عطرها در دسته‌ عطرهای لوکس و لاکچری قرار می‌گیرند. 

نت‌های عودی که با عنوان چوب آگار (agarwood) نیز شناخته می‌شوند، از رزین درخت aquilaria بدست می‌آیند. این درخت‌ها به طور کلی در آسیای جنوبی، هند و خاورمیانه یافت می‌شوند.

نت عودی گران قیمت‌ترین ترکیبی است که در عطرها یافت می‌شود (۱ گرم اسانس خالص عود، ۳۰۰۰ دلار قیمت دارد)، بله بسیار نت پیچیده‌ای است. این نت بویایی گران قیمت در ترکیب با سایر نت‌ها مانند گل رز، وانیل، زعفران، قهوه و... ترکیبی جادویی و اعتیادآور را خلق می‌کند.

در این مقاله ما به بررسی و معرفی عطرها و ادکلن‌هایی می‌پردازیم که نت بویایی عود در آن‌ها غالب هستند.

1- لویی ویتون پور عود (Louis Vuitton Pur Oud)

از بهترین عطرهای عودی مردانه عطر ادکلن لویی ویتون پور عود | Louis Vuitton Pur Oud عطری است گرم و تلخ. این ادکلن در سال ۲۰۲۱ به بازار عطر و ادکلن توسط برند عطرسازی فرانسوی لویی ویتون – Louis Vuitton معرفی شد.

عطر ادکلن لویی ویتون پور عود – Louis Vuitton Pur Oud عطری است زنانه و مردانه و شیک. پور عود لویی ویتون در دسته عطر های چوبی ادویه‌ای قرار می گیرد. این عطر با توجه به رایحه گرم خود، برای پاییز و زمستان مناسبتر است.

عطر پور عود لویی ویتون با داشتن رایحه های چوبی ادویه ای نشان دهنده اصیل ترین و ناب ترین ویژگی های زنانه و مردانه شما است. با استفاده از این ادکلن به راحتی در مهمانی ها توجه بانوان زیبا و آقایان جذاب را به خود جلب خواهید کرد.

2- عطر لویی ویتون میریاد (Louis Vuitton Myriad)

از بهترین عطرهای عودی مردانه، عطر ادکلن لویی ویتون میریاد | Louis Vuitton Myriad عطری است گرم و چوبی شرقی. این ادکلن در سال ۲۰۲۳ به بازار عطر و ادکلن توسط برند عطرسازی فرانسوی لویی ویتون – Louis Vuitton معرفی شد.

عطر ادکلن لویی ویتون میریاد | Louis Vuitton Myriad ادکلنی است مشترک، زنانه و مردانه و شیک. میریاد لویی ویتون را عطرساز برجسته ژاک کاوالیه طراحی نموده‌است. 

عطر میریاد لویی ویتون با داشتن رایحه های عودی، چوبی و گلی نشان دهنده اصیل ترین و ناب ترین ویژگی های زنانه و مردانه شما است.ادکلن میریاد با توجه به رایحه خاص و همه‌پسند خود که ماندگاری بسیار بالایی نیز دارد، به راحتی در مهمانی ها توجه بانوان زیبا و آقایان جذاب را به خود جلب خواهید کرد.

3- کرید رویال عود (Creed Royal Oud)

از بهترین عطرهای عودی مردانه عطر کرید رویال عود است. ادکلن Creed Royal Oud عطری است با رایحه خنک و تلخ. این عطر در سال ۲۰۱۱ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. رایحه‌ای سلطنتی با طعم عود!

عطر کرید Creed Royal Oud – رویال عود  عطری است سلطنتی و جذاب. «رویال» یعنی سلطنتی و این نامی است که برند کرید بر روی برخی از کارهای خود می‌گذارد تا به نوعی ارزش آن را به مشتریان نشان دهد.

  • رایحه اولیه : لیمو ترش , ترنج , فلفل صورتی
  • رایحه میانی : صمغ گالبانیوم , سنبل ختایی , سدر
  • رایحه پایه : چوب صندل سفید , مشک , عود

4- پارفومز د مارلی هالتین (PARFUMS de MARLY Haltane)

از بهترین عطرهای عودی مردانه هالتین مارلی است. برند مارلی در سال ۲۰۲۱ از محصول جدید خود، هالتین، رونمایی کرده است. عطر هالتین د مارلی رایحه ای چوبی و آروماتیک و معتدل رو به گرم داشته و ترکیب شگفت انگیزی را برای فصول معتدل و سرد سال در خود جا داده است.

هالتین عطری – Haltane de Marly برای مردان امروزی است که با الهام از اشراف‌زادگان و نجیب‌زادگان قصر مارلی در قرن هجدهم الهام ساخته شده. عطری اصیل که درخشندگی و سایه را با همدیگر دارد. با آمیزه‌ای که ترکیبات کمیاب و ناب را با همدیگر آمیخته می‌گرداند تا به سنت عطرسازی فرانسوی در قرن هجدهم نگاهی دوباره بیندازد. 
رایحه ادکلن هالتین پرفیومز د مارلی  طراوت خیره‌کننده نت‌های گیاهی در لایه آغازین سریعا به احساس گرم و لطیفی از جنس چرم در کنار سمفونی چوب‌های گران‌بها می‌رسد. لطافت و شیرینی این آمیزه که با نت زعفران همراه شده است و آکورد پرالین نهفته در آن، چرخش فوق‌العاده امروزی و مدرنی را با تمرکز بر نت افسانه‌ای عود خلق می‌کند. 

5- اینیشیو عود فور گریتنس (INITIO Oud for Greatness)

از بهترین عطرهای عودی عطر اینیشیو عود فور گریتنس است. ادکلن INITIO PARFUMS PRIVES مدل Oud for Greatness عطری مناسب آقایان و بانوان است.

عطر اینیشیو عود فور گریتنس که در سال های اخیر به یکی از پر طرفدارترین و پر فروشترین ادکلنهای مناسب دوستداران عطر تبدیل شده است، در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است.

نت های آغازین اینیتیو عود فور گریتنس شامل زعفران، بادام و اسطوخودوس بوده، همچنین از نت های چوب آگار (عود) در نت های میانی و از نعناع هندی و مشک برای نت های پایانی استفاده شده است.

6- دیور پرپل عود (Dior Purple Oud)

عطر ادکلن دیور پرپل عود | Dior Purple Oud عطری است گرم و تلخ. این ادکلن در سال ۲۰۱۸ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. این عطر توسط برند دیور – DIOR عرضه گردید.

عطر دیور پرپل عود | Dior Purple Oud  عطری است زنانه و مردانه و شیک. «پرپل عود دیور» رویایی شرقی را بیان می‌کند که انگار در یک نقاشی گرم و زنده به تصویر درآمده است. 

فرانسوا دماشی (خالق آمیزه «پرپل عود») می‌گوید: این عطر سرشار از نت عود دقیقا کسانی را شیفته خود خواهد کرد که سویه‌های نیرومند و حیوانی این نت چوبی را دوست دارند. البته این نت در «پرپل عود ۲۰۱۸» حالتی روشن‌تر و صیقل‌خورده پیدا کرده و در پس‌زمینه می‌درخشد.

7- دیور عود اسپهان (Dior Oud Ispahan)

عطر ادکلن دیور عود اسپهان – Dior Oud Ispahan از عطرهای گل‌فام و شرقی کمپانی دیور عطری است مردانه و زنانه. عطار این ادکلن فرانسوا دماشی می‌باشد.

عطر عود اسپهان (عود اصفهان) عطری است گرم و شیرین. این عطر در سال ۲۰۱۲ توسط برند دیور – Dior به عرضه شد.

ادکلن Dior Oud Ispahan – عود اسپهان با شکوه و زیبایی خاصی هویت شرقی را در بر می‌گیرد. این عطر ترجمه‌ای از قصرهای شرقی به زبان عطرها است؛ آنجا که رنگ‌های درخشان و بوهای سرمست‌کننده تا سرحد یگانگی با همدیگر آمیخته می‌شوند.

8- فردریک مال د نایت (اللیل) (Frederic Malle The Night)

عطر ادکلن فردریک مال د نایت Frederic Malle The Night، میزان بی‌سابقه‌ای از نت طبیعی عود با رز ترکیه‌ای و زعفران آمیخته شده و سپس بر بستری از جنس صمغ کندر و چوب صندل قرار گرفته است تا یکی از گران‌بهاترین عطرهای بازار را داشته باشید.

وقتی که خورشید در خاورمیانه غروب می‌کند و مردم با هیجان به خیابان‌ها می‌آیند، می‌توان زیبایی را در حرکات دست‌ها یا نگاه‌های انسان‌ها دید. عطر «د نایت» چیزی از همین زیبایی دست‌نیافتنی را به شما هدیه می‌دهد.

کسانی که به‌صورت حرفه‌ای با نت عود آشنایی دارند، عطر فردریک مال د نایت را از دست نخواهند داد.

9- فردریک مال د مون (القمر) (Frederic Malle The Moon)

عطر ادکلن فردریک مال د مون – Frederic Malle The Moon در سال ۲۰۱۹ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. عطر «د مون» مثل جواهری سرشار از عشق‌های آسمانی نمایان می‌شود.

ادکلن Frederic Malle The Moon عطری است زنانه و مردانه و شکیل. این ادکلن توسط عطرسازی عطار برجسته جولین راستکینت خلق شد.

در خاورمیانه، ماه همیشه نقش مهمی در ریتم زندگی انسان‌ها داشته است و جلوه‌های اثیری ماه هنوز هم پیوند عمیقی با آغاز و پایان جشن‌ها در این سرزمین‌ها دارد.

با این‌حال، ماه در زبان عربی با اشاره‌ها و کنایه‌هایی به روابط عاشقانه همراه است تا آنجا که معشوق را «ماه من» خطاب می‌کنند؛ عبارتی باشکوه و عظیم که زیبایی معشوق و عشق ابدی به او را نشان می‌دهد.

10- لویی ویتون آمبر نومد (Louis Vuitton Ombre Nomade)

Louis Vuitton Ombre Nomade Louis Vuitton – لویی ویتون آمبرنومد (آمبر نومید) عطری شیک و جذاب است که در سال ۲۰۱۸ میلادی وسط برند عطرسازی لویی ویتون – Louis Vuitton معرفی شد.

عطر لویی ویتون آمبرنومد  از ساخته‌های عطرساز معروف ژاک کاوالیه ساخته است. این در دسته عطر های شرقی چوبی قرار می گیرد.

مشخصات عطر آمبر نومید لویی ویتون

لویی ویتون آمبر نومد رایحه‌ای تلخ و چرمی دارد. در این عطر بینظیر از نت‌های زیر استفاده گردید:

11- اتکینسونز عود سیو د کینگ (Atkinsons Oud Save The King)

عطر ادکلن اتکینسونز عود سیو د کینگ – Atkinsons Oud Save The King عطری است گرم و چوبی شرقی. این ادکلن در سال ۲۰۱۳ به بازار عطر و ادکلن توسط برند عطرسازی انگلیسی اتکینسونز – ATKINSONS معرفی شد.

عطر ادکلن اتکینسون عود سیو د کینگ | Atkinsons Oud Save The King ادکلنی است مشترک، زنانه و مردانه و شیک. عطر عود سیو د کینگ را عطرساز برجسته آماندین کلرک-ماری طراحی نموده‌است.

عطر ادکلن اتکینسونز عود سیو د کینگ-Atkinsons Oud Save The King ،عطری است شیرین و تلخ که ساختاری کهربایی و چوبی دارد.

رایحه ابتدایی ادکلن عود سیو د کینگ با بوی شیرین و گرم کهربا و همراهی تلخی مشخصی از چوب عود آغاز می شود که شروعی جذاب و در عین حال رسمی و جدی را برای عطر ایجاد می کنند.

با گذر زمان کهربا شیرین تر و خوشمزه تر شده و حالتی وانیلی پیدا می کند و در این میان تلخی عطر متعادل تر شده و با اضافه شدن چوب صندل و جیر کمی حالت دودی پیدا می کند.

12- تام فورد عود وود (Tom Ford Oud Wood)

عطر ادکلن تام فورد عود وود-Tom Ford Oud Wood عطری است با رایحه گرم و تند، چوبی و عودی. این عطر در سال ۲۰۰۷ توسط برند تام فورد – TOM FORD به بازار عطر و ادکلن عرضه شد.

تام فورد عود وود- Tom Ford Oud Wood عطری است مشترک، زنانه و مردانه و شیک و لاکچری. این عطر را عطرساز برجسته ریچارد هرپین طراحی نموده‌است.

تندی و گرمای ناشی از عناصری همچون هل، فلفل و چوب عود، انرژی بسیار زیادی را به شما می‌بخشد. چوب صندل و رزوود برزیلی، نقش مؤثری در ایجاد تعادل میان روح و جسم، بالا رفتن اعتمادبه‌نفس و رفع استرس و اضطراب شما ایفا می‌کنند. وانیل، عنبر و دانه‌ی تونکا هم با شیرینی خود، به شما و کسانی که در اطراف شما هستند، شادی و نشاط ویژه‌ای می‌بخشند.

13- تامین کارود عود (Thameen Carved Oud)

عطر ادکلن تامین کارود عود | Thameen Carved Oud عطری است عودی، چوبی و کهربایی. این عطر در سال ۲۰۱۳ توسط برند تامین – THAMEEN به بازار عطر و ادکلن عرضه شد.

عطر ادکلن تامین کارود عود | Thameen Carved Oud عطری است مشترک، زنانه و مردانه و شیک و لاکچری. این عطر در گروه بویایی شرقی چوبی که عطرهای بسیار جذابی را در خود جای داده است، قرار دارد.

2 دیدگاه در “بهترین عطرهای عودی مردانه 2024 – 2023

  1. سهند عزتی گفت:

    ممنون از معرفی عطرهاتون. لطفا یه سری مقاله هم از معرفی بهترین برندهای نیش و همچنین معرفی عطرهای هر برند بذارین.

    1. با درود و احترام
      بسیار خرسندیم که مورد توجه شما قرار گرفت.
      ار پیشنهادتون سپاسگزاریم و حتما مورد توجه قرار خواهیم داد.
      با آرزوی توفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *